بهترین ریسه شیلنگی بازار کدام است؟

دسته بندی ها :
بهترین ریسه شیلنگی بازار کدام است؟

ریسه شیلنگی چیست؟

برای اینکه بهتر ریسه های شیلنگی را بشناسیم باید به چندین سال قبل برگردیم یعنی اوایل دهه 80 شنسی که تازه محصولی جدید از چین وارد کشور شده بود که ظاهری گرد مانند داشت و بقول معروف شبیه شیلنگ آب بود و کسبه با ذوق آن زمان هم که قطعا همسن و سال های پدربزرگ های مارو داشتن اسم این محصول و گذاشتن در بازار ایران “ریسه شیلنگی” که به نظر من اصلا پرستیژ کاری ندارد و واژه مناسبی برای این محصول کاربردی نبوده است . اگر بخواهیم کمی روی آن دقت کنیم میشد نام ریسه 360 درجه را برایش برگزید تا نامی چون صغری و کبری !!!

علت معروف شدن ریسه های نوری به ریسه شیلنگی

همان طور که در بالا اشاره کردیم علت معروف شدن ریسه های نوری در بازار با نام شیلنگی نوع ساختار و مدلی بود که در روزهای ابتدایی شرکت های چینی آنها را روانه ایران نمودند و بخاطر گرد بودن ریسه آنرا شیلنگی نام نهادند.

که در تصاویر هم نمونه های ابتدایی این ریسه را که اواخر دهه 70 و اوایل 80 بازار ایران را قبضه کرده بودند را برای شما قرار دادیم تا بهتر متوجه موضوع شوید.

این ریسه ها در آن مقطع بعنوان یک شگفتانه حسابی به دل مردم نشست و در هر باغ و تالار و فروشگاهی از این ریسه برای دیزاین های خود استفاده میشد و حتی در تابلوسازی هم برای ایجاد علائم مختلف به وفور بکار برده میشد.

علت استقبال زیاد مردم از ریسه شیلنگی چه بود؟

این ریسه به چند علت خیلی سریع محبوب دل مردم شد و ما شاهد استفاده سراسری از آن در کل کشور بودیم

که در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد

اولین دلیل قیمت بسیار اقتصادی و عالی آن بود که در مقایسه با دیگر محصولاتی که وجود داشت بسیار جذاب و ایده آل به نظر میرسید.

دومین دلیل نصب و راه اندازی راحت و سریع آن بود که با برش ریسه روی خط 1 متری و جا زدن سوکت و وارد کردن داخل دو شاخه برق ریسه روشن میشد و اصلا دردسری برای راه اندازی حتی برای افراد مبتدی هم وجود نداشت.

سومین دلیل هم روکش پلاستیکی مقاومی بود که این ریسه داشت و آنرا در مقابل گرد و غبار و ضربه و باران کاملا محافظت مینمود که عامل بسیار کلیدی نیز به حساب می آمد برای بسیاری از افرادی که قصد استفاده از ریسه را در فضای باز داشتند.

نقطعه ضعف ریسه شیلنگی های قدیمی چه بود؟

حدود 8 سال در بازار ایران این ریسه های ال ای دی شیلنگی گرد جولان دادند و حسابی به فروش رفتند تا ریسه های شیلنگی نسل جدید کم کم وارد عرصه شد و این محصول را به حاشیه راند.

یکی از نقاط ضعف ریسه های شیلنگی گرد نور کم ال ای دی هایی بود که در ریسه کار شده بود و بیشتر جنبه تزئینی داشتند تا روشنایی و این برای کسانی که بدنبال نور بالا بودند اصلا جذاب به نظر نمیرسید.

ریسه شیلنگی های جدید با تکنولوژی LED SMD ساخته میشدند و نور بسیار بیشتری به نسبت ریسه های ال ای دی قدیمی از خود ساطع می کردند. تراکم ال ای دی ها در ریسه شیلنگی های جدید که البته بهتر است بگوییم ریسه تسمه ای چون ساختار ریسه های جدید دیگر گرد نبود و چراغ ها بر روی یک سطح مسطح نصب مبشدند و این دلیل خوبی بود تا نام ریسه های شیلنگی به ریسه تسمه ای تغییر کند.

ریسه شیلنگی نسل جدید یا ریسه تسمه ای

ریسه های نسل جدید خیلی محبوب تر از نسل قبلی بودند شاید علت آن شدت نور بالای این ریسه ها به نسبت نمونه های قبلی بود . ریسه های تسمه ای جدید در تراکم مختلفی با چیپ های متنوع راهی بازار شده اند که شاید معروف ترین آنها مدل 5730 تک لاین یا دو لاین و 3014 باشد که تاجرهای زیادی روی این دو تیپ فعالیت گسترده انجام دادند و بعنوان محصولات موفق در بازار روشنایی ایران حسابی جولان دادند.

این ریسه ها در رنگبندی مختلفی قابل سفارش میباشد و طیف نور متنوعی را پوشش میدهد. حلقه های این ریسه 100 متری میباشد که در متراژمورد نظر هم قابل برش و عرضه است.

ریسه وایرلس چیست؟

بعد از چندین سال عرضه ریسه های شیلنگی که در داخل آنها برای ارتباط بین قطعات از سیم های رشته ای استفاده شده بود محصول جدیدی معرفی گردید که با فیبر مسی طراحی شده بود و هیچ سیم افشانی دیگر در داخل ریسه بکار گرفته نشده بود که نام این ریسه را بر همین اساس وایلس یا بدون سیم گذاشتند.

این ریسه ها بسیار شیک و جمع و جور و دارای سوکت های زیبا و چفتی هستند که براحتی روی ریسه قرار میگیرد و وصل میشود.

این ریسه ها در رنگبندی مختلفی موجود است و براحتی از طیق فروشگاه ما قابل سفارش میباشند.

نکته قابل توجه در خصوص ریسه های وایرلس این است که فقط از یک طرف این ریسه ها قابلیت اتصال به سوکت را دارند و آن هم بخاطر داشتن قطب مثبت و منفی میباشد که اگر شما بخواهید در پروژه از این قابلیت استفاده نمایید که از هر د. سمت سوکت بتوانید بزنید باید با لحیم کاری دو رشته سیم به قطب های ریسه متصل نمایید و سپس دو سر سیم ها را به سوکت ریسه با رعایت منفی و مثبت وصل نمایید.

کلام پایانی

اگر برای خرید ریسه های شیلنگی یا همان تسمه ای ها به دردسر خورده اید و در میان این همه اسم و برند نمیدانید به کدام مرجع مراجع نمایید کافی اس با ما تماس بگیرید تا بهترین مشاوره را طبق آن چه که شما قصد اجرا آنرا دارید را به شما بدهیم . بسیاری از همکاران فقط برای فروش جنس خود تبلیغات کاذب انجام میدهند که این در مجموعه ما واقعا رد شده است و ما فقط طبق آنچه که هست میتوانیم محصولات را بشما معرفی نماییم با گفتن معایب و مزایای هر کدام

شماره های ما در قسمت پایین سایت برای گرفتن مشاوره در اختیار شما میباشد… یاعلی

برچسب ها :

نظرات شما

× کمک میخواهید؟