تجهیزات لازم برای ساخت ابر نوری

دسته بندی ها :
تجهیزات لازم برای ساخت ابر نوری

با توجه به استقبال زیادی که دوستان از ساختن ابر نوری در منزل، اتاق شخصی و … از خود نشان دادند و بسیار از ما در این مورد سوال پرسیده شد ما هم بنا را بر این نهادیم که در این بخش از مطالب سایت مراحل ساخت و تجهیزات مورد نیاز این پروژه را برایشما دوست داران شرح دهیم .

در این آموزش تمام تجهیزات مورد نیاز عنوان خواهد شد و همچنین میتوانید آنها را بصورت یک جا از فروشگاه ما خریداری نمایید!

ساخت ابر نوری بصورت گام به گام

ابتدا لازم است تا تجهیزات مورد نیاز مان را آماده نماییم تا در مراحل ساخت دیگر با مشکل روبرو نشویم و روند کار با سرعت بالاتری پیش برود.

لوازم مورد نیاز جهت ساخت ابر نوری :

1.ریسه نور برنامه پذیر ال ای دی

2.مقوا جهت چسباندن بر روی سقف یا دیواره ها

3.منبع تغذیه جهت روشن کردن ریسه ها و کنترلر

4.کنترلر درایور جهت فرمان دادن به ریسه ها

5.اسپری چسب مخصوص چسباندن الیاف به مقوا

نحوه نصب تجهیزات مرحله به مرحله به این نحو میباشد که ابتدا میبایست محل نصب مقواها بر روی سقف تمیزشود و سپس مقواها را با پونز بر روی محل مورد نظر نصب نماییم.

این کار باعث میشود هم ریسه ها راحتر بر روی مقوا چسبیده شوند و هم الیاف بر روی ریسه و مقوا بهتر قرار خواهند گرفت همچنین دیوارها با چسب اسپری دیگر کثیف نخواهند شد !!!

نکته—میتوان بجای مقوا از فویل های آلومینیومی نیز استفاده نماییم که در عکس پایین قابل مشاهده است!!!

همان طور که در تصاویر بالا مشاهده میفرمایید بعد از چسباندن مقواها یا فویل ها به سقف میتوانیم ریسه ها را روی این سطح صاف بچسبانیم که خود ریسه ها دارای چسب میباشند و براحتی با کندن برچسب آنها میتوان روی سطح آنها را قرار داد.

این ریسه ها در حلقه های 5 متری موجود میباشند که قابلیت اتصال بهم تا 100 متر و یا بیشتر را نیز دارند پس مشکلی از بابت میزان متراژ ریسه ها نداریم و با یک کنترلر تمام ریسه را میتوانیم کنترل نماییم.

بعد از نصب ریسه ها حالا با استفاده از چسب اسپری که در اختیار داریم براحتی الیاف را بر وی ریسه ها میچسبانیم و کار را پیش میبریم.

تغذیه ریسه ها چگونه باید باشد؟

این ریسه های برنامه پذیر همان طور که عنوان شد حلقه های 5 متری هستند که قابلیت اتصال بهم را دارند اما نکته اینجاست که برای هر حلقه ریسه باید یک تغذیه 12 ولت جداگانه در نظر بگیریم تا افت جریان را در حلقه های دوم به بعد تا انتها نداشته باشیم یعنی اگر ما 5 حلقه قرار است به هم وصل نماییم باید به هر حلقه ولتاژ 12 ولتی جداگانه بدهیم!

پایان نصب و هدایت نور ابرها از طریق کنترلر

بعد از نصب ابرها و وصل تغذیه ریسه ها کافی است کنترلر را به ورودی ریسه اول بزنیم تا نور در ریسه جریان یابد و از زیبایی آن حسابی به وجد آییم و خستگی کار را ازتن خارج کنیم.

این ریسه ها دارای قابلیت و افکت های متنوع و جذابی هستند و میتوان با کنترلرهای حرفه ای حسابی از آنها کار گرفت و لذت برد.

قابلیت حساسیت صوتی و داشتن اپ موبایل از شاخص ترین اپشن های یک کنترلر خوب است!!!

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. نگین گفت:

    بسیار کاربردی و مفید😍❤️ پاسخگویی سریع و فوق‌العاده
    مرسی که وقت گذاشتین ک قشنگ برام توضیح دادین👐🤍

  2. :)) گفت:

    سلام عالی بود♥️
    فقط اسم چسبه چیه!؟

  3. محمود گفت:

    سقف اتاق من شیروونی سیمانیهچجور بچسبونم؟

× کمک میخواهید؟