پروژه ای جذاب بنام ابر نوری

دسته بندی ها :
پروژه ای جذاب بنام ابر نوری

با توجه به درخواست بسیاری از مشتریان عزیز در خصوص ساخت ابر نوری و استقبال بالا روی این پروژه در این پست هم سعی بر این داریم تا حدود زیادی ریزه کاری های ساخت این کاردستی را برایتان شرح دهیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع ابر نوری

ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که ابرهای نوری را در دو تیپ آویز و یا سقفی میتوانید اجرا نمایید که هر کدام بسته به سبک و سلیقه شما و نوع خواسته شما میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

ابر نور مدل آویزی

در مدل آویز میبایست ابر را بر روی یک بطری به سایز دلخواه خود بچسبانید که از قبل ریسه های نوری را روی آن نصب کرده اید و با استفاده از یک سیم انرا از سقف به پایین آویزان مینمایید.

ابر نور مدل سقفی

در مدل سقفی ولی میبایست ابتدا سطح روی سقف را بصورت کلی کاغذ یا بنر بچسبانید تا هم الیاف براحتی چسبیده شوند و هم به سقف اتاق آسیب وارد نشود سپس ریسه های مد نظر خود را بر روی سقف بچسبانید بصورت رفت و برگشت و بعد از آن الیاف را با استفاده از چسب روی این ریسه نصب نمایید تا کاملا پوشیده شود .

تجهیزات مورد نیاز جهت ساخت ابر نوری

برای ساخت ابرهای نوری ما لوازم و تجهیزاتیکه در این پروژه احیاج خواهید داشت را برایتان شرح داده ایم تا راحتر بدانید که چطور این ساخت را باید شروع و به پایان برسانید.

1.خرید الیاف مصنوعی به مقدار لازم که قیمت هر کیلوگرم تقریبا 120 هزار تومان میباشد

2.چسب اسپری بیرنگ که اکثر ابزارفروشی ها این محصول و موجود دارن

3.ریسه مناسب جهت ایجاد نور در زیر ابرها ک انواع مختلفی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد

4.سیم برق 2در نیم شفاف یا سفید بسته به انتخاب خودتون

5.سیم نگه دارنده جهت نصب ابر آویزی (البته برای مدل سقفی نیاز نیست)

6.چسب نواری شیشه ای جهت فیکس کردن ریسه بر روی بطری

7.چسب برق یا لنت برق جهت عایق کاری اتصالات

از چه ریسه هایی برای ساخت ابر نور میتوان استفاده کرد

برای بسیاری از دوستان این مسئله جای سوال داشت که از چه ریسه ای جهت ساخت ابر نور میتوان استفاده کرد که این موضوع به سلیقه و بودجه شما برمیگردد و کاملا دست شما روی این موضوع باز است با توجه به گستردگی طیف ریسه های موجود در بازار که ما چند گزینه مناسب را بشما معرفی مینماییم.

اولین گزینه

ریسه های برنامه دار حرفه ای میباشد که قابلیت های جذاب و عالی را دارند که پروژه شما را در پایان کار باشکوه تر نشان خواهند داد. این ریسه های در حلقه ای 5متری در فرشگاه ما موجود میباشد و قابلیت اتصال بهم را دارند تا 100 متر برای این ریسه یک کنترلر هم لازم دارید که میتوانید از مذل های ارزان قیمت 200تومنی تا مدل های اپشن دار (حساسیت صوتی-اپلیکیشن موبایلی-ریموت راه دور) 600 تومنی استفاده کنید.

این ریسه مرسوم ترین مدل در ساخت ابرهای نوری میباشد و حالت های رعد و برقی و حرکت های رونده نور از این تیپ میباشد. این ریسه ها قابلیت ایجاد طیف گسترده ای از رنگ ها را دارند و به ریسه های 16 میلیون رنگ هم معروف میباشند.

دومین گزینه

ریسه های نواری معمولی میباشند که با ولتاژ 12 ولت و 220 ولت در بازار موجود هستند که بنظر من بهتر است از تیپ های ولتاژ پایین استفاده نمایید چرا که خطر کمتری دارند

این ریسه ها در مدل های تکرنگ و 16رنگ در بازار موجود میباشد و هزینه کمتری برای شما خواهد داشت ساخت ابر نوری با این مدل از ریسه ها به نسبت مدل های برنامه دار!!!

این ریسه ها در حلقه های 5 متری ساخته میشوند و قابل اتصال بهم دیگر هستند.

سومین گزینه

ریسه های سوزنی کریسمسی میباشند که با افکت های متنوع و جذاب و قیمت بسیار پایین از تمامی گزینه های بالا اقتصادی تر میباشد.

این ریسه ها در متراژ 10 و 25 متر گزینه ایده آلی برای پروژه ساخت ابر نوری شما خواهد بود و افکت رعد و برقی در این مدل از ریسه ها هم وجود دارد + 6 مدل افکت دیگر که با دکمه ای که بر روی کنترلر ریسه میباشد قابل انتخاب خواهد بود.

در پایان این مقاله امیدواریم تا حدود زیادی شما را برای ساخت این پروژه جذاب راهنمایی کرده باشیم و سوالات ذهنی شما را مرتفع شده باشد باز هم اگر سوالی داشتید با ما در ارتباط باشید و از طریق قسمت نظرات در زیر همین پست سوالات خود را مطرح نمایید حتما پاسخ خواهیم داد.

مطالب مرتبط

نظرات شما

× کمک میخواهید؟