تفاوت ریسه مفتولی و سوزنی در چیست؟

دسته بندی ها :
تفاوت ریسه مفتولی و سوزنی در چیست؟

در زندگی امروز که دلخوشی مان شاید دکوراسیون مناسب و انرژی پخش خانه هایمان باشد استفاده از تجهیزات نورپردازی مناسب در قسمت های مختلف منزل بسیار بر روحیه شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

ریسه های ال ای دی در تیپ های متنوعی در چند سال اخیر وارد بازار شده اند و به علت استقبال خوب هر روز شکل و شمایل تازه ای را بخود میگیرند و هر سلیقه ای را پوشش میدهند اما در این پست ما قصد معرفی کلی دو نوع اصلی از این ریسه ها را به شما داریم تا شاید در خرید خود بهتر بتوانید تصمیم بگیرید و محصول مناسب را انتخاب نمایید.

هر انچه که در مورد ریسه های سوزنی باید بدانید

ریسه های سوزنی مشخصات فنی دارند که اگر شما به عنوان یک خریدار آنها را بشناسید قطعا انتخاب مطمئن تری را برای استفاده خواهید داشت که با هم آنها را بررسی خواهیم کرد.

ریسه ای که دارای چراغ هایی به شکل استوانه هست به ان سوزنی یا کبریتی نیز گفته میشود این ریسه جنس سیم ژله ای طوری دارد و رنگ سیم آن معمولا بیرنگ یا مشکی و یا سفید شیری رنگ میباشد که بیشترین استقبال از سیم بیرنگ آن میباشد . این ریسه ها دارای رقص نور 8 حالته میباشند و بصورت ثابت نیز قابلیت روشن ماندن را دارند با برق شهری کار میکنند و فقط کافی است شما دو شاخه ریسه را به پریز برق وصل نمایید و تمام.

این ریسه های سوزنی در متراژ 10 متر ،25 متر و 50 متر در بازار یافت میشوند. در برابر باران و اب مقاومت چندانی ندارند مگر انکه از مدل ضد اب ان که قیمت بسیار بالایی به نسبت مدل معمولی ان دارد استفاده نمایید.

از ریسه های سوزنی در ساخت انواع مدل های نوری استفاده میشود و یکی از پر مصرف ترین محصولات در صنعت نورپردازی تزئینی بحساب می آید.

هر آنچه که باید در مورد ریسه های مفتولی بدانید

ریسه های میکرو مفتولی که از ظریف ترین محصولات نوری در دسته تزئینی به حساب می آیند را با عمری 5 ساله در بازار کشورمان میتوان بعد مدل سوزنی جز پر طرفدارترین ریسه های بازار لقب داد.

این محصول با توجه به حضور چند ساله در بسیاری از دکوراسیون ها جا باز کرد و خود را نقل هر محفلی کرد و برای خودش نامی دست و پا تا تنوع استفاده از آن در انواع مدل ها نیز به وضوح دیده شود.

ریسه مفتولی به علت ظرافت بسیار بالا و داشتن چراغ هایی ریز (SMD) جذابیت مثال زدنی دارند و این ظرافت در بسیاری از کارهای هنری به طراح کمک زیادی مینماید تا یک خروجی ایده ال در بخش نور داشته باشد.

این ریسه با سیم مفتول روکش لاکی ساخته میشود و همچنین بر روی لامپ های ریز آن نیز رزین قرار داده اند تا کاملا در مقابل آب مقاوم باشد و در بسیاری از موارد به آن ریسه ضد آب نیز گفته میشود. این ریسه را میتوان در ظرف آب نیز شناور کرد بدون آنکه به آن اسیبی برسد.

برای این محصول 3 تیپ مختلف وجود دارد که آنها را برای شما توضیح خواهیم داد.

  1. مدل ریسه میکرو مفتولی که با اداپتور به برق شهر وصل میشود و به مدل برقی معروف است
  2. مدل ریسه میکرو مفتولی که از طریق باتری قلمی یا سکه ای تغذیه میشود
  3. مدل ریسه میکرو که با پورت usb ساخته و بوسیله پاوربانک و … روشن میشود.

ریسه های مفتولی در متراژ 1 متر 2 متر ، 3متر ،5 متر ، 10 متر و 30 در بازار و فروشگاه ما موجود میباشند

که رنگبندی متنوعی نیز دارند.

بسیاری از گردشگران و عکاسان از مدل باتری و یا usb استقبال زیادی میکنند چون این دو مدل را میتوان با خود به فضای باز و طبیعت برد و برای روشنایی و عکاسی استفاده نمود.

ریسه میکرو به ریسه عکاسی نیز معروف است زیرا برای پوکه سازی در عکس بسیار مناسب و ایده آل میباشد

مطالب مرتبط

نظرات شما

× کمک میخواهید؟